Deskundig advies van onze specialisten
Unieke kopersbescherming via Trusted Shops
Klanten beoordelen ons met een 9/10 score
Lage prijzen!
Klantenservice

Algemene vragen
Wanneer u een vraag heeft over een bepaald product of graag advies wilt van onze klantenservice, dan kunt u gebruik maken van het menu rechts op deze pagina. Wij streven ernaar uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Prijzen
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Alle genoemde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.

1 Offerte
1.1 Ik heb een offerteaanvraag verstuurd. Wanneer kan ik deze verwachten?

Wegens de overweldigende en aanhoudende drukte op de markt zijn wij op dit moment helaas niet in staat offerteaanvragen te behandelen. Wanneer het voor ons weer mogelijk is offertes uit te brengen is niet bekend. Uw aanvraag zal in een ‘nader te behandelen’ map terecht komen en opgepakt worden wanneer de omstandigheden dit toelaten.

1.2 Hoe lang is mijn offerte geldig?

Een offerte heeft een geldigheidsduur van 1 (één) week.

1.3 Ik wil akkoord gaan met de offerte. Hoe doe ik dat?

Zodra u akkoord gaat met de door u ontvangen offerte kunt u dat doorgeven als reactie op de mail die de offerte betreft. De geldigheidsduur van een offerte is 1 (één) week. Uw akkoord dient dus gedateerd te zijn binnen 1 (één) week na het ontvangen van de offerte. 

1.4 Ik ben akkoord gegaan met de offerte. Wat nu?

Gefeliciteerd! U heeft uw aankoop bevestigd. Uw offerte wordt nu door een van onze medewerk(st)ers doorgezet als order. Zodra uw offerte een order is geworden, ontvangt u de factuur per mail. De betaling kunt u voldoen vanuit uw account middels IDeal maar u kunt het bedrag ook middels bankoverschrijving overschrijven. Vermeld uw factuurnummer in de omschrijving. Onze bankgegevens vindt u onderaan de factuur.

2 Voorraad
2.1 Klopt de aangegeven voorraad?

Wij doen ons uiterste best de voorraad zo accuraat mogelijk op de website te verwerken. Uiteraard kan het weleens voorkomen dat er een afwijking ontstaat in het voorraadsysteem of een levering wordt uitgesteld door de fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleent. Wij zullen u daar in dat geval van op de hoogte brengen. Wij kunnen met u kijken naar een alternatief of de order of een gedeelte van de order kosteloos annuleren.

2.2 Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Kan ik deze bestellen als pre-order?

Producten waarvan de leverdata vanuit de fabrikant bevestigd is, kunnen besteld worden als pre-order. De te verwachten leverdata vind u bij dit product. Wanneer bij de levertijd wordt aangegeven dat deze onbekend is, kan dit product niet besteld worden als pre-order.

3 Levering
3.1 Krijg ik een Track&Trace code?

U ontvangt alleen een Track&Trace code als uw order of een gedeelte van uw order met PostNL wordt verzonden. Overige leveringen worden met een extern transportbedrijf verzonden. Hiervan ontvangt u géén Track&Trace code. Wel ontvangt u van ons een e-mail met een verwachte leverdata. Op de dag van levering kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen dan in de portal van de vervoerder kijken hoe laat de levering ongeveer geleverd gaat worden.

3.2 Hoe laat wordt mijn order geleverd?

De planning van de levering met extern transport is de avond voor levering pas bekend. Op de dag van levering kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen dan in de portal van de vervoerder kijken hoe laat de levering ongeveer geleverd gaat worden.

3.3 Kan ik een tijd kiezen voor levering?

Indien gewenst kunnen wij tegen meerprijs een levering op tijdstip aanvragen. De kosten hiervan kunt u opvragen via [email protected].

3.4 Wat zijn de verzendkosten?

Orders ter waarde van €7500,00 excl. BTW of meer worden gratis verzonden. De verzendkosten worden in de winkelwagen berekend en zijn afhankelijk van formaat, gewicht en het afleveradres. De maximale verzendkosten zijn €129,00 incl. BTW.

3.5 Kan ik een dag naar voorkeur doorgeven voor de levering?

Jazeker, echter is het daardoor soms niet mogelijk om binnen de verwachte levertijd te leveren. U kunt in het
opmerkingenveld noteren dat u de levering graag op 'maandag' (dag naar keuze) ontvangt.

3.6 Wanneer kan ik mijn order verwachten?

Op het moment dat uw order gereed is voor verzending ontvangt u daar een e-mail over. Tevens ontvangt u een e-mail separaat verzonden met de te verwachte leverdata.

 

3.7 Waarom wordt mijn order in delen geleverd?

Om de levertijden zo kort mogelijk te houden laten wij sommige producten rechtstreek vanuit de fabrikant versturen. Wel proberen wij de leveringen op dezelfde dag te laten plaatsvinden. Op het moment dat de order wordt verzonden ontvangt u bericht over de te verwachte leverdata.  

4 Annuleren
4.1 Mijn order is geannuleerd, maar dat heb ik niet gedaan. Waarom gebeurd dit?

Dit kan te maken hebben met meerdere factoren.

  • U heeft (per ongeluk) 2x dezelfde order aangemaakt.
  • De door u bestelde producten zijn helaas niet (tijdig) leverbaar.
  • Uw order staat langer dan één week in ons systeem, maar blijft onbetaald.
5 Omruilen
5.1 Ik heb een verkeerd product besteld en wil deze graag omruilen voor een ander product. Kan dat?

Het is niet mogelijk om producten om te ruilen. Indien de order nog niet is verzonden kan dit product wel geannuleerd en gecrediteerd worden en kunt u het juiste product bestellen. Indien de order wel al verzonden is, kunt u het verkeerd bestelde product retourneren. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Het retourformulier vindt u hier. De retourvoorwaarden staan onderaan het retourformulier. Lees deze goed door om teleurstellingen te voorkomen.

6 Retourneren
6.1 Ik heb mij bedacht. Kan ik mijn order of een gedeelte van order retourneren?

Als consument heeft u het recht artikelen te kunnen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Wel dient u het retourformulier in te vullen en mee te sturen. Dit retourformulier vindt u hier. De retourvoorwaarden staan onderaan het retourformulier. Lees deze goed door om teleurstellingen te voorkomen. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

Let wel, sommige producten worden voor u op maat gemaakt. Deze artikelen mogen niet geretourneerd worden. Dit wordt aangegeven bij deze producten.


6.2 Ik ben een zakelijke klant. Kan ik retourneren?

Nee, voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. 

6.3 Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra de producten in goede staat door ons zijn ontvangen, krijgt u daar bericht over. De betaling zal dan met 1-2 werkdagen teruggestort worden op de rekening waarmee de factuur is voldaan.

7 Betalen
7.1 Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt uw bestelling veilig en eenvoudig betalen met;

  • IDeal
  • Visa (tot €2500,00)
  • Mastercard (tot €2500,00)
  • Maestro
  • American Express
  • Bancontact / Mister Cash
  • KBC
  • SOFORT Banking
  • Belfius
  • Giropay
7.2 Kan ik achteraf betalen?

Nee, achteraf betalen is niet mogelijk.

7.3 Kan ik een aanbetaling doen en bij levering het resterende bedrag voldoen?

Nee, wij werken uitsluitend met vooraf betalen.

7.4 Ik heb een product besteld als pre-order. Kan ik deze betalen wanneer het product weer voorradig is?

Nee, de order wordt pas voor u besteld als pre-order wanneer de betaling is ontvangen. 

7.5 Ik heb betaald middels bankoverschrijving, maar nog geen bevestiging gekregen. Gaat dit goed?

Als u kiest voor betalen middels bankoverschrijving kan het 1-2 werkdagen duren voordat de betaling is verwerkt. Zodra de betaling is verwerkt, ontvangt u een betalingsbevestiging.

8 Afhalen
8.1 Is afhalen een mogelijkheid?

Nee, afhalen is geen mogelijkheid. 

9 Service en ondersteuning
10 Advies
10.1 Kan ik bij u langskomen om advies te krijgen?

Nee, dat is niet mogelijk. Wij zijn uitsluitend een webshop en hebben geen fysiek bezoekadres.

11 Portal
11.1 Ik heb de portal toegevoegd aan mijn order. Wat moet ik doen om daar gebruik van de te kunnen maken?

De enige voorwaarden is dat alle producten aangeschaft bij Solar Outlet worden aangeschaft. Bij gebruik van Enphase zijn dat dus de micro-omvormers en Envoy. Bij gebruik van SolarEdge gaat dit om de omvormer en optimizers. Indien u één van deze producten niet bij ons heeft aangeschaft kunnen wij de portal niet voor u verzorgen. Zodra wij producten toevoegen in de portal zijn wij tevens verantwoordelijk voor de garantie en die nemen wij niet over voor producten die elders zijn aangeschaft.

Hieronder vindt u de door ons benodigde informatie om de portal voor u aan te maken;
Enphase
SolarEdge

12 GFDE / BTW teruggave service
12.1 Hoe werkt de BTW teruggave service?

Voor klanten die de BTW graag laten verzorgen bieden wij de BTW teruggave service in samenwerking met de Nationale Belasting Adviseur aan. Indien u deze service toevoegt aan uw order zult u per mail een link ontvangen. Hierin dient u uw persoonsgegevens in te vullen en de factu(u)r(en) te uploaden. Wij mogen deze gegevens niet verstrekken wegens de privacywetgeving. Dit proces duurt 1-2 minuten. De Nationale Belasting Adviseur verzorgt dan de BTW teruggave voor u.

12.2 Ik heb een GFDE certificaat toegevoegd aan mijn order, maar nog niet ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend! Wij hebben gemerkt dat het GFDE certificaat vaak in de SPAM terecht komt. Controleer uw SPAM map dus even. Mocht het certificaat zich daar niet in bevinden, stuur dan even een e-mail naar [email protected]. Dan wordt deze nogmaals naar u verzonden.

12.3 Ik heb de BTW teruggave service toegevoegd aan mijn order, maar nog niet ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend! Wij hebben gemerkt dat de e-mail met link naar de BTW teruggave service vaak in de SPAM terecht komt. Controleer uw SPAM map dus even. Mocht de e-mail met link naar BTW teruggave service zich daar niet in bevinden, stuur dan even een e-mail naar [email protected]. Dan wordt deze nogmaals naar u verzonden.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Gratis verzending

Voor bestellingen vanaf €7.500,00 binnen NL

Lage prijzen

Goede producten, lage prijzen.

Tevreden klanten

Meer dan 10.000 klanten, klantbeoordeling 9/10